förpliktelse

Min kortisuppfödare Jeanette (OneWay´s) har 38 (!) KORADE från sin kennel! Trettioåtta!? Var tvungen att kolla då var nyfiken på hur många det egentligen handlar om; men trettioåtta!!? Hur många korningsdiplom är det? Eller är det bara avelsdjuren, ex vis tik till avkommor, som kan få sådant?

OneWay´shundarna har över 300 utställningscert och utställningschampionat i åtminstone 13 länder!

Jaaa, jag har ju två härliga OneWay´sjyckar här hemma som jag tänkte försöka få iväg på åtminstone en liten utställning under våren. Få se om Sally slutar fälla någongång, men då börjar väl den andra istället...;).

Appellklassen SKA vi tävla i sommar!!! Sambon har fått en utmaning (eller uppmaning... order kanske det heter!? Haha!) av mig så nu ska vi tävla mot varandra med varsin hund! Hade det inte varit för den APTRISTA lydnaden så hade jag kunnat tävla varje helg! Specialen är ju det som gör brukset roligt!

Nåväl, de framgångar OneWay´shundarna rönt gör ju att en har lite prestationsångest. Hoppas vi kan vara med och visa framtassarna på collie från kennel OneWAy´s!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaaa, vi borde ju verkligen ut och visa att OW'sare KAN !! spark i röven på oss alla OW's ägare

2009-05-05 @ 10:55:31
URL: http://www.metrobloggen.se/aannaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0