Vovvisarna

I vårt hem har det funnits collie kontinuerligt sedan 1986. Nu bor här tre collie.

En långhårig blue merletik "Smurfan" som har linjer jag känner utan och innan på mödernet. Hon är från kennel Mirabackens liksom alla mina långhår.

Helén Rantapää och Inger Larsson är de som har kennel Mirabackens. Mirabackens har också fött upp shetland sheepdog, belgisk vallhund/tervueren samt har numera även border collie. Mirabackens collie har linjer från bl a gamla Bermarks- och Cronyhundar. Under senare år har tyvärr väldigt få colliekullar fötts på kenneln. De börjar bli till åren, våra älskade "rackare"! Vår familj tog farväl av "Guran", Mirabackens Razama-Taz, förra våren och vi har ännu inte kommit över förlusten.

Till sommaren är det två år sedan jag och Roland hämtade hem vår fina"Sally" från kennel OneWay´s. Jag har länge beundrat de vackra och glada collie som Jeanette, kennel OneWay´s, har. Under tidigt 90-tal gled hennes hundar fram i ringen på stora Stockholm; utstrålandes styrka, frimodighet och SÅ vackra och jag fastnade direkt! Nu har vi två tjejer från kennel Oneway´s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0