collietanter

Minns den gången jag blev uppringd av en mycket upprörd collieuppfödare. Jag hade nämligen sagt att en av de hundar hon ställde ut inte såg ut att vara så road över tillställningen. Riktigt obehagligt hur hon skrek, spottade och fräste och hotade med polisanmälan. Jag blev anklagad att vara en bruksidiot och -fanatiker och jag vet inte allt. En HEMSK människa iallafall, det var jag. (De hemskaste av alla människotyper är kanske bruksfanatiker? Lät som värsta skällsordet! *skratt*)

Denna händelse var riktigt läskig då jag faktiskt inte kände tanten i andra änden. Dessutom var jag en av de som gillade mycket av hennes hundmaterial och än idag tycker jag att de collie som kom från den kenneln, främst under 80-talet, var av mycket hög kvalitet. Har haft lite kontakt med tanten efteråt och tack och lov verkar hon ha glömt incidenten. Mycket pinsam händelse egentligen.

Har förstått att det finns uppfödare som skuldbelägger sina valpköpare i de fall deras hundar visar rädslor! Kanhända är reaktionerna som hos tanten ovan? Tragiskt om de varit så med min uppfödare då jag hade collie med rädslor. Jag skuldbelade mig i vilken fall som helst, alldeles utan någons hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0