Tid..?

Behöver mer tid! Vill ställa ut, vill tävla, vill träna men attans det hinns knappt med! Hundarna får röra på sig hur mkt de vill varje dag, förstås, men ibland undrar jag om det är så bra det heller... knappt ngt sitter fast på dem. Kanske dags att koppelrasta så de blir runda och trinda. Kortisflickorna är ute en och en nu iallafall, eller bara tillsammans en liten stund, annars rejsar de nästan konstant!

Hinner också träna lite med vår sk "vallning". Eftersom två lamm har kommit så är jag lite feg med att jobba med jyxen, men har börjat lite smått med att låta Smurfan fösa dem. Lammen är ju så små och söta och ser så ömtåliga ut. Jag är lite hönsmamma...

Lexie och Sally föser helst pållarna nu och gärna på eget initiativ. Jag är inte så förtjust i det eftersom jag har Smurfans black-out i minnet. Hon blev sparkad och raglade ut ur hagen och ramlade ihop en stund. Hål i huvudet och blodvite. Usch. Det är ingen glamourtillvaro för en hund på landet. Idag regnar det och är rätt kallt, men Smuffi håller ställningarna. Skitigt och jobbigt arbete. Tyvärr är detta "riktiga" arbete inte något som värderas i samma utsträckning som ett MH-protokoll eller en officiell merit.

Hoppas jag kan få till ngn slags officiell merit med för att "bevisa" att mina hundar är arbetande hundar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0