Vi är verkligen mysko vi colliefolk

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...

Var precis in på min uppfödares sida; kennel Oneway´s, och läste några rader som Lexies gamla matte skrivit om Lexie, om mig och framförallt om Jeanette. Riktigt otrevligt och irrationellt.

Jag vill att alla ska veta att jag älskar mina hundar! De är mina kamrater både i mys och till arbete.

Jag är OERHÖRT stolt över min Lexie! Jag hade INTE bytt henne mot någon kortis! Hon utstrålar lugn och bus på samma gång. Säkerhet och godhet finns i överflöd. Rör sig sunt och framförallt; hon RÖR sig!!

Aldrig att jag vill ha en fet, räddhågsen utställningsvinnare med obefintliga rörelser istället för Lexie!

Lexie var INTE tunn när hon kom till mig från Jeanette! Hon har blivit det för kanske en månad sedan då jag måste ha gett henne för lite mat i förhållande till hennes aktivitetsnivå som har ökat under våren. Hon jobbar dagligdags med gårdens djur.

Jag har under många år velat ha en collie från Jeanette och anledningen är att jag verkligen gillar de hundar som hon fött upp; deras utseende, deras mentalitet och deras sundhet.

Jeanette har bevisligen en mycket framgångsrik uppfödning vilket jag inte är ensam om att ha upptäckt!

Tack Jeanette för att du fött upp så många, fina collie i världsklass!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, jag höll på att sätta i halsen när jag läste på Jeanettes hemsida.

Hur fasen är människor funtade ??

2009-05-07 @ 10:02:33
URL: http://www.metrobloggen.se/aannaa
Postat av: Linda

Ja, vart skulle korthårscollien befinna sig utan kennel OneWay´s? Vi har mkt att tacka Jeanette för! :)

2009-05-07 @ 10:06:09
URL: http://lhindah.blogg.se/
Postat av: Marianne

Håller fullständigt med Anna och Linda!

Jag har fyra härliga och friska hundar från Jeanette och träffar så gott som dagligen hennes hundar - MYCKET trevliga bekantskaper :)!



Lexie har jag också träffat och fattar inte hur man kan lämna tillbaka en sån hund! Härligt att hon fått ett så bra nytt hem :)!

2009-05-07 @ 12:33:48
URL: http://khcollies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0